Sadece birkaç hafta önce LinkedIn bir sosyal platform olarak önemli bir an yaşıyordu ve iş dünyası eski ismi Twitter olan “X ” in öngörülemezliğine karşı istikrarlı ve daha güvenli bir alternatif olarak LinkedIn’e yöneliyordu. Ancak orada beklediğiniz şey gerçek insan içeriği ise çok fazla ümitlenmeyin isterseniz.
Bu ay 1 milyar kullanıcı barajını geçeceğini açıklayan şirket, bugün yapay zeka alanındaki son çalışmalarını açıklıyor: Sitede içerik okuyan kişilere kişiselleştirilmiş özetler sağlayacak yapay zeka modeli ve platformda kendi içeriklerini yazmalarına yardımcı olacak yapay zeka modeli.
Başlangıçta, yeni araçlar Premium (ödeme yapan) kullanıcılara sunulacak ve üç alanda görünecek.
Bunları akışınızı düzenlemek için kullanabilirsiniz; bağlantılı makaleleri değerlendirmek için yapay zeka araçlarını kullanabilir ve paylaşırken bu makale üzerine akıllıca bir şeyler yazabilirsiniz; ve genellikle bir işe alım uzmanına yanıt gönderdiğinizde veya bir adaya ulaşan bir işe alım uzmanıysanız bunları iş arama deneyiminize uygulayabilirsiniz.
Daha uzun vadede plan, bu yapay zeka araçlarının nasıl kullanıldığını değerlendirerek bunları nasıl daha fazla genişletebileceğini tartmak olacak.
LinkedIn’in ürün yönetimi başkan yardımcısı Gyanda Sachdeva bir röportajda, “Genel olarak uygulanabilirse, tüm kullanıcılara genişletilmesi konusu masada olacak” dedi.
LinkedIn özellikle Azure’un OpenAI API’lerini kullanıyor, OpenAI’nin Büyük Dil Modellerini ve GPT-4’ü kullanıyor ve bunu LinkedIn’in özel verileriyle birleştirerek kişiye özel kişiselleştirilmiş üretken yapay zeka çıktıları ortaya çıkarıyor.
LinkedIn, deneyimin hangi kısmının LinkedIn’in çalışmasına özgü olduğunu ve hangilerinin OpenAI’ye atfedileceğini açıklamayı reddetti, ancak sonuç esasen ChatGPT’nin size göre kişiselleştirilmesi amaçlanan bir versiyonu gibi. İki farklı kişi LinkedIn’de aynı makaleyi gördüğünde, her biri bu makaleyi özetlemek veya bu makale hakkında bir yorum yapmak için yapay zeka aracını kullanmayı seçerse, yapay zeka o kişiyle ilgili bir özet sunmak için kişinin profesyonel profiline ve sitedeki diğer etkinliklerine bakacaktır.
Zaten bildiklerini öğrenmek istemeyen kullanıcılar için LinkedIn, kullanıcılara başka tür özetler almak üzere metinle ilgili sorular sorma seçenekleri sunacak.
LinkedIn’in bu yapay zeka araçlarını bu şekilde oluşturmasının birçok nedeni var.
Her şeyden önce, sitenin sosyal medya katılımıyla ilgili bazı zorlukların üstesinden gelmesine yardımcı oluyor; bu, özellikle LinkedIn’de sorun olabilecek bir şey: Oradaki bağlantıların profesyonel ağınızdan gelme ihtimalinin daha yüksek olduğu göz önüne alındığında, insanların kendi bağlantılarına izin vermedikleri biliniyor.
Bu amaçla araçlar, insanların daha fazla tıklamasını ve daha fazla oluşturmasını, böylece sitede genel olarak daha fazla zaman geçirmesini sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.
İkinci olarak, LinkedIn’i sohbetin ortasında tutuyor. Bugün, yapay zeka kullanımının sadece bir yenilik mi yoksa yeni normal mi olduğuna bakılmaksızın, herkes bunu arıyor. Üçüncü on yılına girerken ilgili bir varlık olarak kalmak isteyen LinkedIn’in bir yapay zeka bileşenine sahip olması gerekiyor. Üretken YZ’nin etkileşim için çok faydalı olduğu kanıtlandı, ancak bu diğer kullanımlara da kapı açabilir.
Bu araçların hitap ettiği üçüncü alan LinkedIn’in Premium işidir. LinkedIn geçen yıl 15 milyar dolar gelir elde etti ve bunun ne kadarının ücretli aboneliklerden geldiğini söylemese de, geçen ay itibariyle yıldan yıla %55 artışla hala işin hızlı büyüyen bir parçası. Şimdi bu ivmeyi devam ettirip ettiremeyeceğini görmek için anlaşmayı daha da iyi hale getiriyor.