Adobe Çarşamba günü, Photoshop’ta Generative Fill ve Generative Expand ve Illustrator’da Generative Recolor dahil olmak üzere Adobe Creative Cloud uygulamalarına yerel olarak entegre edilen bir üretken yapay zeka modelleri paketi olan Firefly’ın ticari sürümünü duyurdu.
Mayıs ayında Beta sürümünde piyasaya sürülen Firefly, kurumsal kullanıcılara ticari kullanım için güvenli olduğunu söylediği yapay zeka destekli görüntü oluşturma ve düzenleme olanağı sağlıyor. Adobe’nin sunduğu yapay zeka modeli, şirketin sahip olduğu stok görseller, kamuya açık içerik ve diğer açık lisanslı veya telif hakkı olmayan materyaller üzerine eğitildi.
Adobe, Firefly’ın 100’den fazla dilde metin istemlerini destekleyerek çok çeşitli beceri ve teknik altyapıya sahip kullanıcılara hizmet vermek üzere tasarlandığını söyledi.
Adobe, Firefly’da sunulan yeteneklere ek olarak, 1 Kasım’dan itibaren yürürlüğe girecek olan yeni başlatılan Firefly web uygulaması, Express Premium ve Creative Cloud ücretli planlarında üretken yapay zeka için yeni bir kredi tabanlı model de sunuyor.
Üretken Krediler olarak adlandırılan tokenler, müşterilerin metin tabanlı bir istemi Photoshop, Illustrator, Express ve Firefly web uygulamasında görüntü ve vektör yaratımlarına dönüştürmesine olanak tanıyor.
Mevcut token sayısı, tüm Creative Cloud kullanıcıları için 1.000 token ile Creative Cloud Pro müşterileri için 3.000 token arasında değişmekte. Adobe ürün paketinin ücretsiz kullanıcılarına 25 kredi verileciğini duyurdu.
Müşteriler tahsis edilen sayıda Üretken Krediyi kullandıktan sonra, üretken yapay zeka görüntüleri ve metin efektleri oluşturma yeteneği, daha yavaş da olsa devam edecek. Müşteriler ek Üretken Kredi abonelik paketleri satın alabilecekler ancak Adobe bunların ne kadara mal olacağı konusunda bilgi sağlamadı.
Adobe, yapay zeka tarafından oluşturulan içerikte güven ve şeffaflığı sağlamak istiyor
Yapay zeka tarafından oluşturulan içerikle ilgili telif hakkı konusu, dünya çapındaki hükümetler ve yasa koyucuların hâlâ tartıştığı, devam eden bir konudur. Haziran ayında Adobe, ticari kullanım durumlarına yönelik içerik oluşturulmasından kaynaklanan her türlü yasal sorun için şirketin fikri mülkiyet tazminatı sunacağını duyurmuştu.
Geçtiğimiz hafta Microsoft da aynı şekilde davranarak, müşterilerin şirketin AI Copilot hizmetlerini kullanırken telif hakkı ihlali nedeniyle dava edilmesi durumunda yasal sorumluluğu üstleneceğini duyurdu.
Adobe’nin Firefly ile çözmeye çalıştığı bir diğer sorun da, üretken yapay zeka araçlarının kamuya açık hale gelmesiyle körüklenen dezenformasyonla ilgili. Sonuç olarak Firefly, İçerik Kimlik Bilgilerini varsayılan olarak içeriyor; bu durum, Firefly kullanılarak oluşturulan her varlığın otomatik olarak yaratıcı ilişkilendirmeyi içerdiği anlamına geliyor.
İçerik Kimlik Bilgileri, bir varlığın adı, oluşturulma tarihi, oluşturma için kullanılan araçlar ve yapılan tüm düzenlemeler gibi bilgileri gösteren, “dijital beslenme etiketi” görevi gören doğrulanabilir ayrıntılardır. Bu veriler, kullanıldığı, yayınlandığı veya saklandığı her yerde içerikle ilişkili olarak kalır ve uygun atıf yapılmasına olanak tanır ve tüketicilerin dijital içerik hakkında bilinçli kararlar almasına yardımcı olur.
Gelecekteki Firefly modelleri, diğer modeller uygulanırken Adobe ve diğerlerinin çeşitli varlıklarından, teknolojilerinden ve eğitim verilerinden yararlanacak ve şirket, olası zararlı önyargılara karşı koymaya öncelik vermeye devam edeceğini de söylüyor.