Amazon , şirketin e-ticaret platformunda ürün satan kullanıcılar için kopya listeleri oluşturan yeni bir üretken yapay zeka aracını kullanıma sundu.
Satış sürecini basitleştirmek için tasarlanan yeni araç, satıcıların ürün açıklamaları oluştururken çok sayıda spesifik ürün verisi girme ihtiyacını azaltıyor. Bunun yerine, kullanıcılar artık satış için listeledikleri ürünün kısa bir açıklamasını giriyorlar (Amazon bunun birkaç kelime veya cümle olabileceğini belirtti) ve araç gerekli kopyayı oluşturuyor; satıcılar daha sonra ürünlerini Amazon kataloğuna yüklemeden önce inceleyip istedikleri değişikliği yapabiliyorlar.
Amazon, aracı duyuran bir blog yazısında, “Bu yeni özellikler, satıcıların daha az çabayla yüksek kaliteli listeler oluşturmasına ve müşterilere daha eksiksiz, tutarlı ve ilgi çekici ürün bilgileri sunmasına yardımcı olacak” dedi.
Yeni üretken yapay zeka aracı, CEO Andy Jassy’nin şirketin Nisan ayındaki ilk çeyrek kazanç görüşmesi sırasında açıkladığı üzere, Amazon’un şirket içinde geliştirmekte olduğu büyük bir dil modeli (LLM) tarafından destekleniyor. Başlangıçta amazonun akıllı asistanı Alexa’yı desteklemek için tasarlandığı söylenen araç, görüşmeler sırasında Jassy’nin belirtildiği üzere analistlere Amazon’un LLM modelinin eğlence, alışveriş ve akıllı evlerde kullanılan “birkaç yüz milyon uç nokta” içerdiğini söyledi.
Aynı ay, Amazon’un bulut bilişim bölümü AWS, gerekli insan gücüne sahip olmayan küçük şirketlerin, AI21 Labs, Anthropic ve Kararlılık Yapay Zekası tarafından oluşturulanlar da dahil olmak üzere, önceden eğitilmiş modellere erişmek için kendi LLM’lerini geliştirmelerine olanak tanıyan bir temel model API hizmeti olan Bedrock’u kullanıma sundu.
Amazon seçim ve katalog sistemlerinden sorumlu başkan yardımcısı Robert Tekiela, “Yeni üretken yapay zeka modellerimizle, ürün bilgisini benzeri görülmemiş bir ölçekte çıkarımlarda bulunabilir, geliştirebilir ve zenginleştirebilir, kalite, performans ve verimlilikte çarpıcı bir iyileşme sağlayabiliriz” dedi.