Microsoft, Outlook Masaüstü’nün beklenmedik bir şekilde kullanıcılardan önceden kapatılmış pencereleri yeniden açmalarını istemesine neden olan sorunu çözdü.
Microsoft, hatayı kabul ettiği orijinal Ağustos destek belgesine yaptığı güncellemede. “Bu sorun Sürüm 2309 Build 16827.20130’da ele alınmıştır. Güncelleştirmeyi hemen yüklemek için Dosya > Office Hesabı > Güncelleştirme Seçenekleri > Şimdi Güncelleştir’i seçin,” açıklamasında bulundu
Bu sorunla, özellikle Sürüm 2306’dan (Derleme 16529.20154) itibaren Microsoft Office Professional Plus ve Office Ev ve İş gibi belirli Office kalıcı perakende SKU’ları kullanılırken karşılaşılabilir.
Etkilenen sistemlerde Microsoft 365 için Outlook kullanıcıları, “Öğeleriniz açıkken Outlook kapatıldı. Son oturumunuzdaki bu öğeler yeniden açılsın mı?” gibi istemlerin yer aldığı iletişim kutuları ile karşılaşıyordu.
Çoğu durumda, Office kalıcı sürümlerini kullanırken, Outlook seçenekleri bu soruna neden olan “Önceki öğeleri geri yüklemek isteyip istemediğimi sor” adlı özelliği görüntüleyemedi; bu da kullanıcıların bunu kullanıcı arayüzü aracılığıyla yapılandırmasını imkansız hale getiriyordu.
Varsayılan olarak etkin olan Outlook pencerelerini otomatik olarak geri yükleme seçeneği, Haziran 2020’de Beta Kanal Sürüm 2006’da (Derleme 13006.20002) Windows için Outlook kullanan Microsoft 365 abonelerine sunulmuştu.
Microsoft, Microsoft 365 Insider iletişiminde bu özelliği şöyle açıklıyor: “Outlook’un bir kilitlenme, bir sistem güncellemesi nedeniyle veya açık bir şekilde iken kapanması durumunda, artık size daha önce açık olan pencereleri yeniden açmak isteyip istemediğiniz sorulacak.”
Soruya yanıt olarak “Evet”i tıkladığınızda, uygulama önceki bir oturumda kapatılmadan önce açık olan e-posta taslakları, e-posta pencereleri, toplantılar ve randevu pencerelerini geri yüklüyor.
Geçici çözüm de mevcut
Microsoft ayrıca Outlook kurulumlarını hemen güncelleyemeyen etkilenen müşteriler için geçici bir düzeltme de sağlıyor.
Pencere geri yükleme istemlerini devre dışı bırakmak ve Outlook’u önceki öğeleri yeniden açmayı durduracak şekilde yapılandırmak için basit bir geçici çözüm mevcut.
Sorunlu özelliğin Outlook’un seçeneklerinde bulunmadığı ancak kullanıcıların bu özelliği devre dışı bırakmak istedikleri durumlarda, bu amaçla bir kayıt defteri anahtarı yapılandırabilirler.
Bu özelliğin aralıklı doğası göz önüne alındığında, bu anahtarı ayarlamanın kalıcı bir çözüm sağlayamayabileceğini ve beklenmedik sorunarın yeniden ortaya çıkmasını yalnızca kısmen önleyebileceğini belirtmekte fayda var.
Geçici çözüm, aşağıda özetlenen adımları içeriyor:
- Çalıştır penceresini açın ve regedit yazıp Tamam’a basın.
- Açılan Kayıt Defteri Düzenleyicisi’nde aşağıdaki yolu izleyin.
- Belirtilen konumda aşağıdaki DWORD kayıt defteri değerini oluşturun veya düzenleyin.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Preferences
DWORD32: ReopenWindowsOption
Value: 1 - Kayıt Defteri Düzenleyicisi’nden çıkın.
- Outlook’u yeniden başlatın.
Outlook Ekibi ayrıca Temmuz ayının Microsoft Office güvenlik güncelleştirmelerini yükledikten sonra ortaya çıkan sorunlara yönelik geçici çözümler de sundu.
Bu sorunlar arasında Outlook’un belirli köprü bağlantıların açılmasını engellemesi ve ekleri ağ paylaşımlarına kaydederken önemli gecikmeler yer alıyordu.