Artık üretken yapay zeka özelliklerini de içeren Adobe’nin Canva rakibi Adobe Express , aylarca süren beta testlerinin ardından ortaya çıktı ve marka varlıklarını çalışır hale getirmek isteyen her kullanıcı, tüketici, eğitim veya kurumsal profesyoneller için genel sürüme sunuldu.
Adobe Express nedir?
Express, hızlı içerik oluşturma için oldukça eksiksiz bir çözüm haline geldi. Çok sayıda video ve tasarım şablonu içeriyor, telifsiz Adobe Stock varlıklarına ve yazı tiplerine erişim sağlıyor ve artık PDF’leri destekliyor. Ekip olarak çalışanlar çalıştıkları iş üzerinde de işbirliği yapabiliyorlar, Adobe Character Animator’ı kullanarak hareketsiz görüntülerden kısa animasyonlar oluşturabilecek kadar akıllı hale geldi.
Express’in en son yinelemesinde dikkate değer birçok özellik var. Muhtemelen daha az farkında olacağınız şey, çeşitli çıktılarda (örneğin PDF’ler ve Insta gönderileri) kullanılacak varlıklar oluşturmayı çok daha kolay hale getiren birleşik bir düzenleyicinin kullanıma sunulması olacaktır.
Ancak sürümü en ilginç kılan şey, yaratıcı çalışmaları geliştirmek, görüntü ve metin efektleri uygulamak için metin istemlerini kullanmayı mümkün kılan Firefly’ın entegrasyonu. Kullanım sırasında yapay zeka ayrıca görüntü/video arka planlarını hızlı bir şekilde kaldırmanıza, formatları dönüştürmenize ve animasyonlar oluşturmanıza yardımcı oluyor.
Express’i kimler kullanıyor?
Adobe, Express’in uygulamayı halihazırda 50 milyondan fazla kişinin kullandığını söylüyor. Şu anda Mac’ler ve PC’ler için çevrimiçi bir hizmet olarak mevcut ve mobil sürümü geliştirilmekteye devam ediyor. Çoğu Creative Cloud planına dahil edilmiş durumda ve ücretsiz bir sürümü de mevcut.
İşletmeler Express’i kullanıyor çünkü birden fazla formatta tutarlı hale getirilebilecek hoş yaratıcı varlıklar oluşturuyor.
Prudential başkan yardımcısı ve grup kreatif direktörü Bridget Esposito yaptığı açıklamada, “Tekrarlayan, manuel görevleri atlayabilir ve markamızdan veya yaratıcı çıktılarımızdan ödün vermeden zamandan tasarruf edebiliriz” dedi.
Şirketler bu özelliğin göreceli kullanım kolaylığını beğeniyor, bu da markalı çalışmalar arasında tutarlılığı korurken pazarlama bütçelerini daha seçici bir şekilde harcayabilecekleri anlamına geliyor.
Carl Zeiss AG’nin dijital marka deneyimi yöneticisi Christina Lehnert, yaptığı açıklamada, “Markamızın dijital dünyada doğru ve tutarlı bir şekilde temsil edilmesini sağlamak çok önemli ve küresel ekiplerimizin çoğuna dağıtılan bir görev” dedi. ” Adobe Express olarak ölçeklenebilir bir şekilde olağanüstü ve markaya özgü içerikler oluşturuyoruz.”
Express’i daha da kullanışlı kılan şey, kullanıcıların Photoshop/Illustrator’daki yaratıcı varlıklara erişebilmesi, bunları düzenleyebilmesi ve bunlarla çalışabilmesi ve tüm varlıkların şirket markasıyla uyumlu kalmasını sağlamak için bağlantılı dosyaları dağıtabilmesidir. Adobe, “Express ve Firefly for Enterprise ile bir kuruluştaki herhangi bir çalışan güzel, paylaşıma hazır içerik üretebilir” dedi.
Govind Balakrishnan şunları söyledi: “Express’in temelindeki çığır açan yenilikler ve üretken yapay zekayla, içerik oluşturmayı hızlı, kolay ve eğlenceli hale getiren yapay zeka öncelikli, hepsi bir arada bir araçla sürekli genişleyen bir kullanıcı tabanını güçlendiriyoruz.” Balakrishnan, Adobe Express ve Dijital Medya Hizmetleri Kıdemli Başkan Yardımcısı. “Tamamen yeni Express, insanların fikirleri çarpıcı içeriğe dönüştürme biçiminde devrim yaratıyor ve biz de görüntü oluşturma, tasarım, video, ses, PDF’ler ve daha pek çok alanda heyecan verici yeniliklere daha yeni başlıyoruz.”
Peki ya telif hakkı?
İlginç bir not, Adobe’nin yaratıcı ürünlerini geliştirmek için yapay zeka ile yoğun bir şekilde çalışmasına rağmen, üretken yapay zeka söz konusu olduğunda şirketin telif hakkının kötüye kullanılmasından kaçınma ihtiyacını erken fark etmiş olmasıdır.
Zaten bu araçlarla oluşturulan varlıkların, yaratıcıların sahip olduğu telif hakkını kötüye kullandığı örnekleri gördük ve şirketin yaratıcı kullanıcılar için yaratıcı çözümler sağlayıcısı olarak konumu göz önüne alındığında, böyle bir konumda olmaktan nasıl kaçınılacağını düşünmek akıllıcaydı.
Firefly’ın ve Express ile diğer ürünlerinde kullanılan yapay zeka neslinin, telif hakkıyla korunan varlıklar yerine benzersiz veriler üzerine eğitilmiş olmasının nedeni budur. Başkalarının entelektüel fikirlerinin kasıtsız olarak kötüye kullanılmasının artık büyük bir sorun olarak kabul edildiği göz önüne alındığında, Adobe’nin bunu erkenden başarması güven verici.