Eski adı Twitter olan X, bu hafta reklamların platformda nasıl görüneceği de dahil olmak üzere birçok değişiklik gerçekleştirdi.
Mashable’ın haberine göre, platformda gönderiyi beÄŸenme veya retweetleme olanağını ortadan kaldıran reklamlar görünmeye baÅŸladı. Ayrıca, reklamı kimin yayınladığını görme olanağını ve baÅŸlangıçta neye benzediÄŸinizin bir reklam olduÄŸuna dair iÅŸareti de kaldırıyorlar.
Reklamlar, bir fotoÄŸraf ve sahte bir avatarın yanı sıra az miktarda yazılı metinle yayınlanıyor gibi görünüyor ve bu da gönderinin gerçek bir insandan geldiÄŸi izlenimini veriyor. Mashable’a göre reklamların çoÄŸu “chumbox” reklamları, yani web sitelerinin alt kısmında görünüyorlar ve aslında hepsi tıklama tuzağı hikayeleri.
Bir kullanıcı herhangi bir reklama ve hatta bunlarla ilişkili avatara tıkladığında, yeni bir pencerede üçüncü taraf bir web sitesine yönlendirildiği bildiriliyor.
Mashable, reklamların varlığının, X’in hâlâ platformda para harcamak isteyen reklamverenleri bulmakta zorlandığını ve bunun yerine üçüncü taraf bir reklam ÅŸirketi aracılığıyla reklam satışlarına güvenmek zorunda kaldığını gösterdiÄŸini belirtiyor. Kullanıcılar muhtemelen reklamları görüyor çünkü X’in artık reklamları sunacak doÄŸrudan reklam envanteri yok.
Cuma günü Twitter sahibi Elon Musk, abonelerine ana Twitter arayüzünde beÄŸen ve yanıtla düğmelerini gizleme planları hakkında tweet attı ve bunun “okunabilirliÄŸi büyük ölçüde artıracağını” söyledi.