Eski adı Twitter olan X, bu hafta reklamların platformda nasıl görüneceği de dahil olmak üzere birçok değişiklik gerçekleştirdi.
Mashable’ın haberine göre, platformda gönderiyi beğenme veya retweetleme olanağını ortadan kaldıran reklamlar görünmeye başladı. Ayrıca, reklamı kimin yayınladığını görme olanağını ve başlangıçta neye benzediğinizin bir reklam olduğuna dair işareti de kaldırıyorlar.
Reklamlar, bir fotoğraf ve sahte bir avatarın yanı sıra az miktarda yazılı metinle yayınlanıyor gibi görünüyor ve bu da gönderinin gerçek bir insandan geldiği izlenimini veriyor. Mashable’a göre reklamların çoğu “chumbox” reklamları, yani web sitelerinin alt kısmında görünüyorlar ve aslında hepsi tıklama tuzağı hikayeleri.
Bir kullanıcı herhangi bir reklama ve hatta bunlarla ilişkili avatara tıkladığında, yeni bir pencerede üçüncü taraf bir web sitesine yönlendirildiği bildiriliyor.
Mashable, reklamların varlığının, X’in hâlâ platformda para harcamak isteyen reklamverenleri bulmakta zorlandığını ve bunun yerine üçüncü taraf bir reklam şirketi aracılığıyla reklam satışlarına güvenmek zorunda kaldığını gösterdiğini belirtiyor. Kullanıcılar muhtemelen reklamları görüyor çünkü X’in artık reklamları sunacak doğrudan reklam envanteri yok.
Cuma günü Twitter sahibi Elon Musk, abonelerine ana Twitter arayüzünde beğen ve yanıtla düğmelerini gizleme planları hakkında tweet attı ve bunun “okunabilirliği büyük ölçüde artıracağını” söyledi.